')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://forging.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

شرکت مهندسی سازه آزمون فولاد

    خطرات ناشی از جوشکاری فورجینگ سر به سر میلگرد فرآیند جوشکاری فورجینگ سر به سر میلگرد حدود 70 سال است که در کشور ژاپن به خاطر مقابله با زلزله و افزایش استحکام ساختمان ها در حال انجام

banner
جستجوگر پیشرفته



 

جوشکاری میلگرد خطرات اشتباهات قوانین ضوابط بدی ها معایب نکات

 

خطرات ناشی از جوشکاری فورجینگ سر به سر میلگرد

فرآیند جوشکاری فورجینگ سر به سر میلگرد حدود 70 سال است که در کشور ژاپن به خاطر مقابله با زلزله و افزایش استحکام ساختمان ها در حال انجام و اجرا می باشد. در ایران این تکنولوژی در سال 1388 توسط شرکت مهندسی سازه آزمون فولاد (STS) بنیانگذاری و بومی سازی شد و با استقبال شدید مهندسین و سازندگان پروژه های عمرانی روز به روز کاربرد و استفاده از این تکنولوژی در حال گسترش و پیشرفت می باشد.

متاسفانه همانند تمام فرآیندها و تکنولوژی های تازه وارد جدید در کشور با گسترش صحیح و اصولی کاربری آن، هستند افراد سودجو و ناجوانمردی که به دنبال منافع مالی خود با اجرای ناقص و غیر صحیح ضربه اساسی به اعتبار و کارآیی تکنولوژی های جدید می زنند.

جوشکاری فورجینگ سر به سر میلگرد نیز از ابتدای ورودش به ایران با مشکلاتی مواجه شد، اجرای ناقص و اشتباه استفاده از تجهیزات کار علی رقم آموزش های اولیه ارائه شده و تاکید و تعهد خریداران به رعایت موارد فنی و ایمنی یکی از معضلاتی بود که بعضا با استفاده از مراجع قانونی و کمک ارگانهایی مثل نظام مهندسی ساختمان از ادامه کار این گونه افراد جلوگیری شد. مشکل دیگری که به این تکنولوژی آسیب رساند مقاومت تولیدکنندگان و شرکت های فعال در زمینه اتصالات مکانیکی و کوپلینگ بود که با نشر اطلاعات غلط در خصوص تکنولوژی و فرآیند جوشکاری سر به سر میلگرد و گسترش آن در نشریات یا کاتالوگ های خود یا سایت ها و فضاهای مجازی سعی در تخریب و منزوی کردن این تکنولوژی نوپا و جدید نمودند و در همه جا به دروغ اعلام کردند که این فرآیند ممنوع و در ژاپن منسوخ شده و در زلزله کوبه ژاپن عامل اصلی شکست ساختمان ها و پل ها بوده که این شایعه هم با درج مقالات و تصاویر و عکس های اصلی خنثی گردید. عامل سوم و مهمتر که برای این فرآیند و تکنولوژی مفید مشکل ساز شده بود و همچنان دردسر زیادی را در آینده رقم خواهد زد گسترش تولید و فروش دستگاه های تقلبی و ناکارآمد و غیر قابل استفاده فورجینگ در ایران می باشد.

 

 

نویسنده : مهندس امیرقاسمی 
شرکت مهندسی سازه آزمون فولاد
بنیانگذار جوشکاری فورجینگ سر به سر میلگرد در ایران

دفتر مرکزی : تهران, زعفرانیه, میدان الف , پلاک ۲۹ , واحد۱
تلفن دفتر شهرک غرب : ۸۸۵۶۵۴۳۰ – ۸۸۵۶۵۴۳۱
تلفن دفتر زعفرانیه : ۲۲۰۲۴۶۶۰ (۸خط)
فکس اینترنتی : ۴۳۸۵۰۶۳۳
۰۹۱۲-۴۴۴۳۵۹۹ مدیر فروش : مهندس امیر قاسمی
۰۹۱۰-۴۴۴۳۵۹۹ مدیر فنی و پشتیبانی : مهندس محمدرضا موسوی نیا
۰۹۱۹-۴۴۴۳۵۹۹ مدیر بازرگانی : خانم محبی
ایمیل : info@sts-weld.com
وبسایت : www.sts-weld.com

 

تذکر: کلیه حقوق مادی و معنوی متن فوق متعلق به نویسنده متن بوده و استفاده از بخش یا کل متن فوق فقط با ذکر منبع و نام نویسنده مجاز می باشد . در صورت رعایت نکردن شرط فوق مطابق قانون حمایت حقوق مؤلفان و مصنفان و هنرمندان و قانون حمایت از حقوق مالکیت ادبی و هنری و حقوق مرتبط موضوع از طریق مراجع قضایی قابل پیگیری و شکایت می باشد.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 103


:: برچسب‌ها: دستگاه جوش فورجینگ , دستگاه جوش فرجینگ , دستگاه جوش سربه سر , دستگاه جوش سربسر , قیمت فورجینگ , قیمت فرجینگ , قیمت سربه سر , قیمت سربسر , دستگاه ارزان , دستگاه ایرانی , جوش سربه سر میلگرد ,
نویسنده
نویسنده : شرکت مهندسی سازه آزمون فولاد
تاریخ : [جمعه 08 فروردین 1399 ] [ 15:31]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

نظرات برای این پست غیر فعال میباشد .
آخرین مطالب ارسالی
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 22
کل نظرات کل نظرات : 0
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 3
باردید دیروز باردید دیروز : 9
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
بازدید هفته بازدید هفته : 54
بازدید ماه بازدید ماه : 52
بازدید سال بازدید سال : 1,061
بازدید کلی بازدید کلی : 7,545

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 3.23.101.60
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir

با توجه به خلاقیت و نوآوری های مختلف در شرکت STS که از اساسی ترین اهداف جهت رقابت با دیگر شرکتها از نظر مدیریت شرکت بوده همواره بخش توسعه فن آوریها این شرکت در حال تحقیق و ارائه مباحث جدید در صنعت جوش می باشد. از دیگر از نوآوری های شرکت STS ارائه و ترویج روش جوش فورجینگ سر به سر میلگردها می باشد. تکنولوژی نوین جوش فورجینگ سر به سر میلگرد نسبت به روش متداول و مرسوم فعلی اتصال به صورت اورلپ و نیز روش استفاده از اتصالات مکانیکی و کوپلینگ از صرفه اقتصادی بیشتری برخوردار بوده و همچنین استحکام ناحیه اتصال در آن نیز بیشتر از ماده اولیه می باشد . به طور کلی روش جوش فورجینگ سر به سر میلگردها بسیار سریعتر , مستحکم تر و اقتصادی تر از روش اتصال روی هم می باشد.