')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://forging.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

شرکت مهندسی سازه آزمون فولاد

  توضیح عملکرد جوشهای فورجینگ در زلزله کوبهاستاندارد مربوط به اتصال فورجینگ سر به سر میلگردها که امروزه از آن به عنوان مرجع اجرا و کنترل این روش جوشکاری استفاده میشود حاصل بازنگری ها و تجربیات

banner
جستجوگر پیشرفته



 

جوش فورجینگ سر به سر میلگرد زلزله کوبه ژاپن فرجینگ جوشکاری سربسر

توضیح عملکرد جوشهای فورجینگ در زلزله کوبه

استاندارد مربوط به اتصال فورجینگ سر به سر میلگردها که امروزه از آن به عنوان مرجع اجرا و کنترل این روش جوشکاری استفاده میشود حاصل بازنگری ها و تجربیات عینی بوده که در طی بیش از شصت سال و در خلال زلزله های مختلف ژاپن تکمیل و مورد آزمونی واقعی قرار گرفته است. در خصوص یکی از این تجربیات بسیار مهم میتوان به زلزله کوبه ژاپن اشاره کرد که در ژانویه سال 1995 شهر 1.5 میلیون نفری کوبه را لرزاند .
از جمله سازه هایی که در این زلزله بشدت تخریب شد،سیستم شاهراه هانشین بود که در آن از تکنولوژی جوش فورجینگ سر به سر میلگرد در ستونهای پل استفاده شده بود.
عکسهای شکست این اتصالات متاسفانه بدون بررسی و تحقیق ، وسیله ای برای تخریب روش جوشکاری فورجینگ سر به سر میلگرد شده است در صورتی که Dr.S.K.Ghosh و تیم او پس از وقوع زلزله کوبه و در جریان مشاهدات خود و در قالب گزارشی علت شکست ستونها را عمدتاً ناشی از نیروی عظیم برش دانستند. میتوان نتیجه گیری نمود که اولاً عمده دلیل ایجاد تخریب در پای ستونها ناشی از وزن زیاد عرشه پل و غیر انعطاف پذیر بودن ستونها و سپس شاید ضعف اولیه در انجام این فرآیند جوشکاری در سازه های بسیار قدیمی بوده است که مشخصاً با تکمیل و بازنگری مجدد آیین نامه ها مشاهده میگردد که در سازه های جدیدتر در زلزله کوبه بصورت بسیار نادر گسیختگی وصله جوشی مشاهده گردیده است.
لذا در زلزله کوبه نه تنها گسیختگی ستونهای مذکور بعلت ضعف اتصال فورجینگ نبوده بلکه با بررسی رویدادهای زلزله های مختلف آیین نامه مربوط به اجرا و کنترل فورجینگ کامل تر و قابل اطمینان تر نیز شده است.
روش فورجینگ کاملاً تخصص محور بوده و کیفیت اجرا تا حد زیادی به نیروی اجرایی بستگی دارد شاید این پارامتر و احتمال وجود خطای انسانی بعنوان ضعف این روش شناخته شود ولی با کنترل وجود و اعتبار گواهینامه معتبر جوشکار از شرکت های مرجع مثل شرکت سازه آزمون فولاد و یا استفاده از دستگاهها استاندارد و ژاپنی و همچنین با انجام آزمایش های التراسونیک یا خمش 90 درجه میتواند صحت کیفیت تیم اجرا کننده جوش فورجینگ را کنترل نمود

لطفا در صورت تمایل به مطالعه بیشتر و دریافت متن کامل مقاله مربوط به زلزله کوبه به سایت شرکت مهندسی سازه آزمون فولاد به آدرس زیر مراجعه فرمائید.

http://forjing.sts-weld.com/fa-Article-230-37.html

.

شرکت مهندسی سازه آزمون فولاد

بنیانگذار جوشکاری فورجینگ سر به سر میلگرد در ایران

.

🟢اجرای تخصصی پروژه های فورجینگ

🟢آموزش و صدور گواهینامه رسمی فورجینگ

🟢فروش دستگاه و تجهیزات فورجینگ

🟢ارائه خدمات آزمایشگاهی فورجینگ

🟢برگزاری سمینارها و همایشهای فورجینگ

.

🟡دارای تاییدیه سازمان نظام مهندسی ساختمان

🟡دارای تاییدیه مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن

🟡عضو کمیسیون تدوین استاندارد ملی فورجینگ

🟡عضو تیم تدوین آموزش فنی و حرفه ای فورجینگ

 

دفتر مرکزی : تهران, زعفرانیه, میدان الف , پلاک ۲۹ , واحد۱
تلفن دفتر شهرک غرب : ۸۸۵۶۵۴۳۰ – ۸۸۵۶۵۴۳۱
تلفن دفتر زعفرانیه : ۲۲۰۲۴۶۶۰ (۸خط)
فکس اینترنتی : ۴۳۸۵۰۶۳۳
۰۹۱۲-۴۴۴۳۵۹۹ مدیر فروش : مهندس امیر قاسمی
۰۹۱۰-۴۴۴۳۵۹۹ مدیر فنی و پشتیبانی : مهندس محمدرضا موسوی نیا
۰۹۱۹-۴۴۴۳۵۹۹ مدیر بازرگانی : خانم محبی
ایمیل : info@sts-weld.com
وبسایت : www.sts-weld.com


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 157


نویسنده
نویسنده : شرکت مهندسی سازه آزمون فولاد
تاریخ : [یکشنبه 21 اردیبهشت 1399 ] [ 23:16]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط سینما در ماشین با ایرانتیک در تاریخ 1399/03/13 و 0:06 دقیقه ارسال شده است

سینما در ماشین
https://www.irantic.com/car-cinema
من بابت سایت خوبتون ممنون هستم. ایرانتیک جدیدا ویژگی جدیدی آورده که توسط آن میتونیم با ماشین بریم داخل سینما و فیلم سینمایی رو از داخل ماشین ببینیم. اینجوری هم راحت تریم هم بهداشتیه هم خوراکی میتونیم سینما ببریم با خودمون.سینما ماشین بهترین کاری که کرده اینه که صدای سینما هم دست خودمون هست و میتونیم از رادیو ماشین صدای سینما رو پلی کنیم.
شهرهای تهران و کرج و قم و شیراز و مشهد و اصفهان و احتمالا تبریز هم سینما ماشین رو دارن میارن. کلا خیلی حال میده این سینما در ماشین .
پیشنهاد میکنم ی بار امتحانش کنید...
سایت ایران تیک یک سایت هست که با ادرس irantic.com در دسترس هست و بلیت سینما و بلیط کنسرت و بلیط تئاتر رو میتونید ازش تهیه کنید. قیمت بلیط ها با تخفیف ویژه هستند.


نظرات برای این پست غیر فعال میباشد .
آخرین مطالب ارسالی
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 22
کل نظرات کل نظرات : 0
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 6
باردید دیروز باردید دیروز : 9
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
بازدید هفته بازدید هفته : 57
بازدید ماه بازدید ماه : 55
بازدید سال بازدید سال : 1,064
بازدید کلی بازدید کلی : 7,548

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 18.224.95.38
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir

با توجه به خلاقیت و نوآوری های مختلف در شرکت STS که از اساسی ترین اهداف جهت رقابت با دیگر شرکتها از نظر مدیریت شرکت بوده همواره بخش توسعه فن آوریها این شرکت در حال تحقیق و ارائه مباحث جدید در صنعت جوش می باشد. از دیگر از نوآوری های شرکت STS ارائه و ترویج روش جوش فورجینگ سر به سر میلگردها می باشد. تکنولوژی نوین جوش فورجینگ سر به سر میلگرد نسبت به روش متداول و مرسوم فعلی اتصال به صورت اورلپ و نیز روش استفاده از اتصالات مکانیکی و کوپلینگ از صرفه اقتصادی بیشتری برخوردار بوده و همچنین استحکام ناحیه اتصال در آن نیز بیشتر از ماده اولیه می باشد . به طور کلی روش جوش فورجینگ سر به سر میلگردها بسیار سریعتر , مستحکم تر و اقتصادی تر از روش اتصال روی هم می باشد.